איך להרשים בראיון עבודה טלפוני?

בשנים האחרונות, חברות רבות בישראל ובעולם הוסיפו דרך סינון נוספת למועמדים שפונים אליהם: ראיון טלפוני. מטרתם של ראיונות אלו היא לבצע סינון ראשוני של כל מחפשי העבודה בצפון או בקרבת העבודה, כך שהחברה תוכל לזמן לראיון פנים מול פנים רק את המועמדים בעלי סיכויי הקבלה הגבוהים ביותר. הכניסה של סוג ראיונות זה לשוק העבודה מכריחה כל מחפש עבודה לשלוט ברזי הראיון הטלפוני, אז איך עושים את זה נכון? אם גם אתם רוצים לדעת איך להרשים כל מגייס בראיון עבודה טלפוני, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא.

קבעתם ראיון טלפוני? בצעו מחקר קצר על החברה ועל עצמכם

לפעמים, ראיון עבודה טלפוני יכול ליפול עליכם משום מקום, אך יש חברות שדואגות לתאם את הראיונות שלהם יחד אתכם מראש, באמצעות שיחה מקדימה עם אנשי הגיוס או באמצעות האי-מייל. אם אתם יודעים שעתידה להגיע שיחת ראיון טלפונית, חשוב להתכונן: בצעו מחקר קצר על החברה שאיתה אתם עומדים לדבר ולמדו קצת על התחום בה היא עובדת, מה היא המומחיות שלה וכדומה. בנוסף, חשוב להכין גם את המידע על עצמכם. התכוננו הן לשאלות המובנות מאליהן (למה כדאי שנבחר דווקא אותך, ספר/י לי קצת על עצמך וכדומה) וגם לשאלות הטריקיות יותר כמו ״אז למה בעצם הפסקת לעבוד במקום הקודם?״ או ״אז מה מושך אותך לעבוד אצלנו?״

וודאו שאתם במקום מתאים לשיחה

לפעמים, ראיון עבודה טלפוני יכול לתפוס אתכם במקומות לא הכי מתאימים: בתור בסופר, באוטו, כשאתם באמצע עבודה אחרת או בכל מקום אחר. צריך לחשוב על הראיון הזה כמו כל ראיון, לכך חשוב שתוודאו שאתם נמצאים במקום מתאים לשיחה, בו תוכלו לדבר בכל רם ובחופשיות. זה לגיטימי לבקש מהמגייס לחזור אליכם עוד כמה דקות, על מנת שתוכלו לשפר את המיקום בו אתם נמצאים, אך סביר להניח שאם תבקשו לדחות את השיחה בכמה ימים לא יחזרו אליכם פעם נוספת.

במהלך הראיון הטלפוני, ענו בכבוד לאדם שמולכם

העובדה שאתם לא רואים את המראיין שלכם ממש לא אומרת שאתם לא צריכים להתייחס אליו בכבוד ובצורה נעימה כפי שהייתם מתייחסים למראיין שיושב מולכם. תנו לו לסיים את הדברים שלו, ענו על השאלות בצורה מכבדת ונסו להימנע מסרקזם. אם אתם מרגישים שהאווירה היא נחמדה וחברית, יכול מאוד להיות שניסיונות לצחוק איתו/ה יתקבלו באור חיובי, אך עשו זאת רק בהתאם לתחושות הבטן שלכם.

סיימו באווירה חיובית

במידה והמשרה עדיין מעניינת אתכם לאחר הראיון הטלפוני, הקפידו לסיים אותו בטון חיובי. אל תהססו לומר למגייס שאתם מאוד מעוניינים, שאתם תשמחו לשמוע מהם פעם נוספת וכי אתם חושבים שתוכלו להיות תוספת מעולה לחברה. מגייסים מחפשים אנשים עם מוטיבציה, כאלו שבאמת רוצים לעבוד, וראיון טלפוני שנגמר בצורה חיובית תוכל לעבוד רק לטובתכם בכל פעם מחדש.

אנחנו ב״קבוצת אפאל״ מתמחים בשירותי כוח אדם בחדרה והסביבה, כך שאם אתם מחפשי עבודה וגרים באזור – כדאי שנדבר בהקדם!

מספר משרה
שם משרה
לא נבחר קובץ קו"ח

לא נמאס לך לשלוח קורות חיים לכל עבר
ולקבל תשובות שליליות?

הגיע הזמן לקבל ייעוץ והכוונה ראשוניים בחינם
לגבי קורות החיים שלכם!

דילוג לתוכן